piątek, 8 maja 2015

Co z tymi włosami?

Ciąża jest dla kobiety okresem, w którym zazwyczaj wygląda pięknie. Ilekroć słyszałam "ciąża Ci służy", "wyglądasz kwitnąco" itd.



Post ten poświęcony jest  włosom - ich kondycji w czasie i po ciąży. Jak to jest, że w ciąży ich często "przybywa" a po porodzie wypadają garściami?? A może właśnie podczas ciąży ich kondycja jest znacznie słabsza??

W moim wypadku w czasie ciąży włosy prawie w ogóle nie wypadały, wobec tego wydawały się gęstsze. Czułam się z tym bardzo dobrze, zawsze myślałam, że mam ich za mało. Kobieta będąca w ciąży często chce wyglądać pięknie. W końcu ciąża to nie choroba! Dlatego często dba się o siebie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Zdarza się nierzadko jednak, że właśnie w czasie ciąży przez zachodzące zmiany hormonalne Nasze włosy nadmiernie wypadają. Dlatego pielęgnacja ich jest bardzo ważna.
Jak je wobec tego pielęgnować?
 Używasz jedynie szamponu? Błąd! Należy także używać odżywek, masek a sporadycznie także włosy olejować. O tym wszystkim przeczytacie na blogu, którego polecam każdemu (znajdziecie tam odpowiedź na każde pytanie dotyczące Waszych włosów) http://cukrowa-ksiezniczkaa.blogspot.com/  Każda z Was ma inny rodzaj włosów, dlatego w doborze odpowiedniej pielęgnacji pomoże Wam blogerka i jej posty :)
Często zdarza się, że kobiety w ciąży narzekają na częste przetłuszczanie się włosów lub występowanie nadmiernej ilości łupieżu. Niestety poprzez zmiany hormonalne często dochodzi do nadmiernego wytwarzania łoju, co powoduje, że włosy często się przetłuszczają. Nieprawdą jest, że myjąc rzadziej włosy przyzwyczajamy je do tego i w konsekwencji sporadycznie się przetłuszczają. Myjcie włosy zawsze wtedy, kiedy tego potrzebują!!! W przeciwnym razie możecie doprowadzić do podrażnienia skóry głowy i powstania nieładnych zmian wokół mieszków włosowych. Głowa pełna łupieżu także wymaga dokładnej pielęgnacji. Na rynku jest wiele szamponów przeznaczonych do tego typu problemów.
W moim wypadku po porodzie włosy wypadały podwójnie. Nie przejęłam się tym, w końcu zaczęły wypadać te włosy, które powinny wypaść już dawno, a także te, które znikają z głowy na bieżąco. Po lekkim wtajemniczeniu się w sprawy pielęgnacji włosów zaczęłam lepiej przyglądać się składom zarówno szamponów jak i odżywek, które stosowałam. Ze swojej strony na chwilę obecną polecam serię Babci Agafii, którą stosuję kilka miesięcy. Dlaczego akurat Babcia Agafia? Po pierwsze skład jest kuszący, chemii praktycznie brak (maska to 100% naturalnych składników). Po drugie włosy po nich są mięciutkie. A po trzecie po zastosowaniu Babci Agafii zaczęły mi rosnąć nowe włosy, których po porodzie mi troszkę brakowało. Nie wspominając o tych co na głowie już były - one także zaczęły rosnąć.
A u Was? Jak wyglądał stan Waszych włosów przed i po porodzie? Jak sobie z tym radziłyście?
P.S. Pamiętajcie o Utulankowo ! minky dla dzieci, dorosłych i zwierząt :)

 



3 komentarze:

  1. Ja w trakcie ciąży i po niej nie miałam problemów z włosami. Nie wypadały, były grube i silne. nadal są. Jedynym minusem moichwłosów jest to, że strasznie się puszą i nie słuchają się mnie wcale :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc pozazdrościć pozostaje. Na puszenie jakieś sposoby z pewnością są, zapoznaj się z blogiem o ktorym pisałam, może tam znajdziesz odpowiedź. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Tak włosy to bardzo ważne dla naszego wyglądu i samopoczucia. Przede wszystkim należy dbać o skórę głowy bo „ w zdrowej skórze zdrowe włosy” – jeśli ktoś ma wrażliwą skórę musi szczególnie uważać żeby jej nie podrażnić szamponami – należy wybierać szampony do skóry wrażliwej . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń